Sunday, December 8, 2013

We Were Young



Photography by @xiyuewang
---

I'm wearing : Sweater (Mr. Gugu & Miss Go) / White Shirt (Polo Ralph Lauren) / Black Pants (H&M) /  Sneakers (New Balance) / Pendleton Hat (Zara) / Game Bag pack (Mr. Gugu & Miss Go)

As I promised you a few days ago, here's the collaboration with Mr. GuGu & Miss Go a polish Brand. 
The particularity of this brand is that all their stuff is motley, and this way it targets to young fashion  customers.
I received from them a sweater and a bag pack  so a couple of things. As you can see there's a drawing printed on the top I am wearing, a guy smoking a cigarette, it is a black and white drawing. I chose this one on the website among a big panels of products, because I thought I could find an easy way to wear it. Indeed, I wasn't surprise that it made a great combo with a pairs of black pants. 
I simply love the bag pack  with game boys, it looks pretty funny and it goes perfectly with the color of my New Balance, the orange color turn it as a "kawaii" bag for children. This is a modern but also a vintage look. The shoes and the back pack could make it be more like a very modern look with colors, whereas the shirt and the colors of the sweater make think about the  80's fashion. 
It made perfect sense to wear rolled up pants and a collar short which are representative of today's fashion. See you next week for an other post. 
---

Comme promis, voici ma dernière collaboration avec Mr. Gugu & Miss Go une marque polonaise.
La particularité de cette marque est que les habits qu'elle produit sont assez bariolés, de par ce fait celle-ci a plutôt tendance à viser une clientèle jeune.
J'ai donc reçu un sweet et un sac à dos, deux items en tout. Comme vous pouvez le constater il y a un dessin imprimé sur le haut, un jeune qui fume une cigarette, le noir et blanc donne un coté plaisant au fait de le regarder. J'ai eu la chance de choisir ce pull sur le site web de la marque www.mrgugu.com parmi un très grand nombre d'articles. Ce sweet m'a donc comme qui dirait tapé dans l'oeil, j'ai directement pensé à une manière assez facile de le porter finalement. J'ai tout simplement mis un pantalon noir.
J'adore également le sac à dos, avec les game boys, ça me rappelle mon enfance et ça va de plus parfaitement avec les New Balance. J'aimerai dire que c'est un look moderne mais également vintage. Les chaussures et le sac à dos sont clairement modernes, alors que la chemise et la couleur du haut renvoient directement à la mode des années 80'.
Il me paraissait impensable de ne pas retourner mon pantalon, et de ne pas fermer ma chemise, ces deux petits détailles qui représentent la mode actuelle. Je vous retrouve donc la semaine prochaine pour un nouveau look. 




Collaboration - Mr. Gugu & Miss Go - Bag and Sweater 






A little quotation about the title of this outfit


“Youth is wasted on the young.” 


Have an awesome day - Maxime


1 comment: