Wednesday, April 2, 2014

Floral Finishings



Photography by Marie Broyer from marieb_photography.

I'm wearing: Blazer (Forever21), White Shirt (ZARA), Pants (ZARA), Shoes (DrMartens), Floral Tie (Primark), Belt (Tommy Hilfigher), Volumizing Powder Texture (Indola)

It's a very transitional outfit perfect for the warmer weather we have in Paris now. Comfortable, classy, dapper, and for sure, fashionable. White shirts are common and simple. That's why it is better to try enhancing it by wearing a floral tie. The floral tie is up to date this year, for work or hanging out. The main idea was really to find a way to stand out from the cliché - that it is not easy to find how to wear a floral tie. I assure you that if you find the right outfit it will look much better than another tie. 
I got that blazer at Forever 21 in NY a year ago. It looked like the color was similar to my tie and I thought that maybe it could make a great combo. And it does! I choose to wear that tie clip because the colors on it were the same as on my pocket square and as the ones on my belt. Not to mention that the belt is also fitting with my DrMartens. 

I also wanted to talk a bit about my new haircut. So, my hair is simply put on the back. My hairdresser is pretty good - based in the Place de la Bastille, Paris (that was also our shooting location). He advised me to use a volumizing powder to fix my hair on the back without any problem. I wrote the brand of that powder in the description above. 
 ---

C'est un look a priori parfait pour le temps qu'il fait sur Paris depuis quelques jour - on se croirait presque en été. Confortable, classic, chic et à la mode. La chemise blanche étant un peu classique, j'ai essayé la démarquer en l'accordant avec une cravate à motif floral. Ce type de cravate est certes dur à porter - peut vite faire bling bling - met rend extrêmement bien si on trouve la tenue adéquate. 
Le blazer Forever 21 que je porte avait l'air d'avoir la même teinte que la cravate, j'ai donc pensé que ça pourrait faire un super "combo". C'est en effet le cas. La pince à cravate se marie parfaitement avec le mouchoir de poche et la ceinture qui comportent les mêmes couleurs. Sans oublier que la ceinture est elle même dans une teinte similaire aux chaussures. 

Je voulais aussi faire une petite récap sur mes cheveux. Je les mets tout simplement en arrière, ils sont coupés courts sur les côtés et derrière. Mon coiffeur est à Bastille (c'est aussi l'endroit où on a fait les photos). Il m'a conseillé de les faire tenir avec une poudre volumisante et ça marche incroyablement bien. C'est souvent le problème quand ils deviennent un peu long ils tiennent plus et on est tenté de tout couper. J'ai écrit dans la description le nom de la poudre ça ne devrait pas être dure de la trouver sur internet. 



My new Paul & Joe glasses.











Have an awesome day - Maxime


1 comment: